6 vluggertjes in content marketing

Ik kick op quick wins. Wat een heerlijk gevoel om op korte tijd een resultaat neer te zetten. En zeker als het geen moeite kost! Begrijp me niet verkeerd. De snelle aanpassingen en ingrepen waar ik het over heb, ruil ik niet in voor kwaliteit. Het gaat om een eenvoudige checklist die ik dagelijks in het achterhoofd houd om mijn diensten op de radar te zetten. In for a quickie? Hier gaan we:

  1. Maak uw titels aantrekkelijk

Volgen alle H1’s of paginatitels van uw blogposts en artikels de best practices? Controleer even of ze stuk voor stuk geschreven zijn voor uw klant. Belooft u hen oplossingen of verleidt u hen met een sneak peek van wat u te vertellen hebt? Verlost u hen van hun probleem of maakt u uw lezers in één zin nieuwsgierig om de rest van het artikel open te klikken? Volgens Copyblogger, de toonaangevende website voor copywriters, leest 80% van de bezoekers enkel de titel van een artikel. Kortom: pak uit met een dijk van een catchphrase die als een magneet de aandacht trekt en die mensen aanzet tot lezen.

  1. Laat een tevreden klant stoefen

Reviews maken of kraken uw bedrijf. Maar een getuigenis uit het hart van een positieve klant blijft onbetaalbaar. Als u regelmatig een goed woordje kan binnenrijven, gaat de bal echt aan het rollen. Naast mond-tot-mond reclame zijn testimonials oerdegelijke reclame die u geen duit kosten.

  1. Schrijf kristalheldere CTA’s

Wat wilt u bereiken met uw online teksten? Hoogstwaarschijnlijk doelt u net zoals iedere ondernemer op conversies uitlokken. Daar draait content marketing nu eenmaal om. In the end is alles wat u schrijft, verbonden met het product of dienst die u aanbiedt. Refereer er dus steeds naar met een duidelijke call to action. Het maakt niet uit wat u van uw lezers verwacht. Wilt u dat ze inschrijven op de nieuwsbrief? Loodst u ze door naar een productpagina of wenst u dat ze contact opnemen? Zet het in koeienletters of geef een duidelijke voorzet (inclusief hyperlink).

  1. Get out there

Niemand heeft een eindeloos vat aan inspiratie. Maar waar moet u die mosterd blijven halen als u niet buitenkomt? Mijn geest maakt ongelofelijke sprongen als ik een frisse neus haal in de bossen of ga verdwalen in de stad. Zelfs een goede portie toogpraat heeft een verhelderend effect. Probeer het ook eens! *seriously*

  1. Voeg uw bedrijf toe op Google

Google My Business is dé Gouden Gids 2.0 en een onmisbare tool om uw online vindbaarheid én zichtbaarheid meteen een boost te geven. Mis de boot dus niet! Van zodra u een bedrijfspagina hebt aangemaakt, doen Google Search, Google Maps én Google+ kosteloos het werk. Heeft u ooit al een account aangemaakt? Controleer dan even of uw adres, openingsuren en telefoonnummer nog steeds kloppen.

  1. Sluis lezers door via social buttons

Zorg er eerst en vooral voor dat uw social media up-to-date is. Bent u actief op Twitter? Zet die blauwe birdie dan als click through button onder iedere pagina en in uw e-mailhandtekening. Maar verwijder ‘m uit de social lijst als er op uw profiel enkel tuimelkruid ronddwaalt. Daarnaast zetten Facebook en Instagram zo goed als iedere maand een nieuwe feature online, zorg ervoor dat u meteen voordeel haalt uit de nieuwigheden die voor uw bedrijfspagina van toepassing zijn.

Ik voeg meteen de daad bij het woord en pas Quick Win n°3 meteen toe! Heeft u vragen over content strategie of wilt u de social media aanpak van uw bedrijf verbeteren? Neem contact op met De Tekstuur.