Content of cadeautjes? Hoe onderhoudt u professionele relaties?

Content Marketing

Hoe zorgt u voor betere klanten- en werknemersrelaties? Brand awareness en customer loyalty verwerft u immers niet meer zoals tien jaar geleden. Mensen kiezen vandaag een merk op basis van hun emoties, ze zoeken een persoonlijke connectie met een product. Uw corporate story moet daarnaast stroken met de waarden en visie van de koper. You gotta hit a nerve. Maar op welk paard moet u dan wedden? Geeft u het marketingbudget uit aan content marketing of relatiegeschenken?

Daar kan u niet naast kijken!

Om uw merkbekendheid aan te zwengelen, zijn cadeautjes the way to go. Het logo van uw organisatie duikt in verschillende kringen op en diegene die een leuk geschenk ontvangt, ervaart het bedrijf op een positieve manier. Bovendien worden handige en fijne relatiegeschenken vaak gebruikt. Heeft u al uitgerekend hoeveel bereik uw merk op deze manier genereert? Juist ja, Return Of Investment for sure!

Good job, Franky!

Beloon werknemers nu en dan ook met een bedrijfsgeschenk. Dat krikt het zelfvertrouwen op en geeft een boost aan de werklust. U heeft tenslotte veel meer aan gelukkige en gemotiveerde werkkrachten. Waardering en productiviteit gaan hand in hand. True story!

Digitale drijfkracht

Maar zeg nu zelf, een goed verhaal werkt al-tijd. Content marketing blaast leven in uw bedrijf. Hiermee wakkert u de connectie met klanten, leads en prospecten aan. U schept een vertrouwensband die klanten aan u bindt en anderen nieuwsgierig maakt. Product marketing zorgt voor visibiliteit, terwijl content marketing door middel van blogs, nieuwsbrieven en social media een diepgaande verbintenis aangaat met uw contacten. A match made in heaven, hoor ik u denken. En terecht!

Eén keer presteren, oneindig profiteren

In tegenstelling tot betaalde campagnes, werpen goede blogposts en white papers jarenlang hun vruchten af. Moeder Google zorgt ervoor dat u beloond wordt voor de relevante informatie die u online deelt. En dat kost u helemaal niets. Say what? Inderdaad, creatieve content met een sterke SEO basis is van onschatbare waarde voor de uitbouw en kracht van uw merk.

Dus. Wat zegt het winnend lotje?

Zowel product- en content marketing dragen bij aan de betrokkenheid van uw contacten, het bedrijfsimago en de bekendheid ervan. Beide strategieën verstevigen uw klantenrelaties. Maar welke weg slaat u best in? Dat hangt af van de context en het budget. Zolang u een klein bedrijf hebt of nog in de opstartfase zit, heeft u ongetwijfeld meer baat bij content marketing. De lage kosten waarmee u een merk op deze manier uitbouwt, zijn nu eenmaal meer interessant dan de bedragen die u neertelt voor de productie- (en distributie) van relatiegeschenken.

Bovendien is content marketing meetbaar en het succes ervan werd al meermaals bewezen. Beschikt u over een stevig budget? Ga dan (ook) voor productmarketing. Want dit duo is zonder twijfel complementair.